piątek, 20 grudnia 2013

Zielona sałatka z tuńczkiem w stylu włoskim

Uwielbiam ryby ogólnie, ale gdybym musiała wybierać tę najulubieńszą, wybrałabym chyba tuńczyka. Dzisiaj powrócę do przepisów dietetycznych i łatwych w wykonaniu i zaproponuję Wam moją ulubioną sałatkę. Nie będzie to sałatka w stylu polskim (czy rosyjskim) z majonezem i dużą ilością składników, a znowu raczej we włoskich klimatach. Bardzo chciałabym któregoś dnia umieścić na blogu przepisy na dania typowo polskie, które spisałam od mojej mamy i na pewno ten projekt zrealizuję, bo jak się na coś uprę, to... Wszyscy, którzy mnie znają, wiedzą, co mam na myśli ;-) Pojawią się też przepisy na różne nasze polskie sałatki, które u mnie w domu rodzinnym realizuje się przy okazji świąt czy imienin. Ale na razie jestem we Włoszech, dlatego moja propozycja to włoska sałatka z tuńczykiem. Oto przepis.



Zielona sałatka z tuńczykiem


Składniki na ok. 4 porcje:


  • 4 jajka
  • puszka dobrej jakości tuńczyka, najlepiej w oliwie z oliwek, jeśli nie mamy takiego, może być w oleju lub sosie własnym. Jakość tuńczyka jest ważna i będzie stanowić o jakości sałatki
  • 200g pomidorków koktajlowych (lub 2 średniej wielkości pomidory)
  • 200g zielonej sałaty (można połączyć dowolnie przez siebie wybrane odmiany i jakiekolwiek zielone liście)
  • ocet winny
  • oliwa z oliwek
  • sól do smaku
  • opcjonalnie garść kaparów i świeży ogórek

Wykonanie:

Jajka gotujemy na twardo. Po ustudzeniu obieramy ze skorupek. Umytą sałatę rwiemy na małe kawałki i wrzucamy do miski (jeśli mamy gotowy miks, sprawa jest załatwiona). Pomidorki kroimy na pół, wrzucamy na wierzch do miski i posypujemy całość solą. Następnie wykładamy na wierzch tuńczyka rozdrobnionego. Jajka kroimy wzdłuż na pół, a następnie na ćwiartki i układamy na wierzchu sałatki. Solimy jeszcze raz same jajka. Całość polewamy octem winnym (lub balsamicznym) i oliwą z oliwek i gotowe. Bardzo fajnie smakuje też, jeśli całość posypiemy garścią kaparów. W tej sałatce sprawdza się również świeży ogórek (1 raczej mały).



Podajemy na stół tak wykonaną sałatkę, ale przed serwowaniem na talerze należy jej składniki wymieszać. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz